tirsdag den 22. juli 2014

Åben morgen-burger


Det kan virke underligt at spise burger til morgenmad. Men det er faktisk rigtig godt. Hvem har fundet på, at man ikke må spise gode måltider på alle tidspunkter af døgnet? ;-) Men den fungerer sikkert også rigtig godt som frokost eller aftensmad! 
Jeg havde bøffen liggende fra aftensmaden dagen før, så resten er bare pynt og fyld.

Jeg brugte: 

1 hakkebøf 
Et par blade iceberg salat 
Skiver af tomat, agurk, løg, peberfrugt (eller hvad du ellers lige har liggende)
2 spsk af min hjemmelavede mayo
1 spejlæg 
2 skiver bacon 
purløg 

Hvis du ikke har en hakkebøf liggende, så er det også ret nemt lige at lave sådan en. Brug helst hakkekød med en høj fedtprocent og steg den i en ordenlig klat smør. 

Klargør grøntsagerne og begynd at stable. Start med salaten som bund. Smæk en ordenlig klat god mayo på, dernæst grøntsager, bøf, spejlægget, og top af med bacon og purløg. 

Jeg må indrømme at jeg ikke kunne spise op, men det var rigtig lækkert og jeg var super mæt, super længe. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar