mandag den 21. juli 2014

Spejlæg med ost



Jeg elsker LCHF morgenmad! Jeg har faktisk aldrig været god til morgenmad. I mange år har jeg faktisk slet ikke spist det. Hvis jeg startede dagen med en skål havregryn med minimælk eller en skål skyr, synes jeg at jeg var sulten lige med det samme igen - hvis jeg overhovedet nåede at føle mig mæt! Jeg synes faktisk tit morgenmaden gjorde mig mere sulten. Men nu er det en HELT anden historie.



Nu har jeg skiftet den sunde, fedtfattige morgenmad ud med en fedtholdig morgenmad. Desuden er jeg begyndt at spise en smule grøntsager om morgenen. I starten virkede det lidt uvant og underligt, men nu synes jeg faktisk det er mærkeligt hvis jeg ikke får grøntsager til morgenmad. Og jeg kan tydeligt mærke det på min appetit resten af dagen, hvis jeg har været lidt nærig med fedtet en morgen.

Her til morgen startede jeg med to spejlæg med en skive flødehavarti, grøntsagsstænger (halvdelen af portionen på billedet), 1 lille skål kirsebær og en kop kaffe med et ordenligt skvæt fløde. Denne morgenmad holder mig mæt i 5 - 6 timer. Det er helt fantastisk ikke at bruge energi på hele tiden at skulle bekymre mig over hvornår jeg kan spise igen, og hvad mit næste måltid skal være. Det er første gang i mit liv jeg kan slappe rigtig af, nyde maden, og slippe min kroniske frygt for at blive sulten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar