torsdag den 3. juli 2014

Fed fetacreme






































Denne ultra lækre fetacreme er en mega god måde at sikre en solid fedtkilde til sit måltid, uanset hvad du ellers har liggende på tallerkenen. Cremen her i selskab af lidt gnavergrønt gør sig godt i stort set alle sammenhæng.




Jeg har haft fornøjelsen af at lave cremen til buffetbordet til min lillesøsters diverse studenterfester, og hver gang den kommer på bordet har den fået stor ros. Og det bedste af det hele er, at den er SUPER let at lave.

How to

Der er lidt fysisk arbejde i det, da du skal mose fetaen ud med håndkraft. Jeg har prøvet at blende den, men konsistensen fungerer ikke rigtig i blender. Men jeg lover dig, at den er arbejdet værd!

Du skal bruge:

1 blok fed feta, fx puck
250 ml creme fraiche 38 %
Saft og skal af 1 citron
1 god håndfuld persille
Evt. 1 dusk oregano
Salt og peber

Det hele kommes i en skål og moses med en gaffel eller lignende, indtil det har en (nogenlunde) ensartet konsistens. Smag til med citron, salt og peber.

Hvis du er så uheldig at din lokale dagligvare butik ikke har creme fraiche 38% (ligesom mig), så kan du også bruge 18%, og spæde op med et skvæt fløde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar