tirsdag den 22. juli 2014

Omelet med ost og kylling



Til morgen kastede jeg mig over denne smukke sag. En rigtig mættende omelet, som jeg nok forbliver mæt af i de næste mange timer. Til omeletten drak jeg en super lækker smoothie.



Til omeletten:

2 æg
Ca. ½ dl fløde
salt og peber
Smør til stegning

Fyld:

To skiver flødehavarti
1 håndfuld spinat
1 håndfuld kylling
½ rødløg

Pisk æg med fløde, salt og peber. Smelt smør på en pande, og hæld æggemassen på den varme pande. Når omeletten er begyndt at sætte sig lidt, putter du ost, spinat, kylling og rødløg på den ene halvdel af omeletten. Når omeletten har sat sig helt, men stadig er saftig og lidt blød, vender du forsigtigt den anden halvdel over fyldet. Server evt. sammen med dilddressing.

Jeg sidder i skrivende stund stadig og føler mig totalt mæt - og jeg måtte faktisk give op undervejs.. Jeg gik nok lidt for meget all in med smoothien oveni... ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar