fredag den 4. juli 2014

Lakridsis med hindbær






































Som sagt, så er jeg bare rigtig rigtig glad for is her om sommeren. Og min absolut yndlingsis er altså den her lakridsis med hindbær i.


Den salte lakrid og de søde hindbær passer bare perfekt til hinanden! Og så elsker jeg, at jeg kan lave en is, som jeg kan nøjes med at søde, med den rålakridspulver der kommer i.

Du skal bruge:

4 æggeblommer
2 spsk rålakridspulver (ikke alm. lakridsrodspulver)
4 dl fløde
1 god håndfuld friske hindbær

Pisk æggeblommer og rålakridspulver til en luftig æggesnaps. Pisk fløde så den er næsten stiv. Vend de to masser sammen med en dejskaber. Put et par hindbær i hver isform og hæld massen over. Du kan også hælde massen på ismaskinen, eller i en plastikbøtte og fryse massen ned, og serverer hindbærene til siden Hvis du hælder massen direkte i en plastikbøtte, bør du røre i den en gang imellem, for at undgå at isen bliver en stor isklump.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar