tirsdag den 22. juli 2014

Lidt om vægttab og ferie, og en dejlig overraskelse

Jeg har skrevet det før. Ferie og højtider har førhen været årsag til at flere af mine utallige forsøg på at tabe mig er gået i vasken. "Man skal jo huske at holde fri", "Man skal jo også hygge sig lidt", "Man har jo kun ferie et par gange om året" osv osv... Så da rejsen i år gik til den smukke græske ø Rhodos, var jeg både spændt og glad, men også en smule nervøs.
Ferien bød da også på pommes frites et par gange, pita stort set hver dag og et par enkelte is. Men jeg kan mærke at mit forhold til vægttabet har ændret sig. Jeg ser det på ingen måde som et nederlag, at der røg lidt brød og kartofler indenbors. Jeg føler heller ikke jeg har skuffet mig selv. Jeg følte mig ret oppustet hver aften - og oplevede en meget anden mæthed end den jeg er vant til herhjemme, men følte ikke at jeg havde skuffet mig selv på ny. Jeg nød hvert sekund, havde slet ikke lyst til sodavand, slik og chips som jeg plejer på ferie, og er stadig top motiveret for at fortsætte præcis hvor jeg slap. Det lyder ikke af meget, men det er et kæmpe fremskridt for mig, ikke at blive semi-deprimeret over alt det jeg har tilladt mig selv, og besluttet at "nu kan det også bare være ligemeget alt sammen!".

Jeg har til gengæld heller ikke taget noget på, hverken i kg eller cm. i ferien! Vigtigt ;-)

Jeg fik også lige en rigtig dejlig overraskelse da jeg kiggede mine feriebilleder igennem herhjemme. Jeg synes godtnok jeg så lidt mindre ud, end jeg huskede jeg gjorde sidst vi tog sydpå. Da jeg fik sat et billede fra Italien op imod et billede fra Rhodos, kunne jeg pludseligt se en kæmpe forskel.


Puha - det er hårdt at se sig selv sådan her...

10 kg senere.


De sidste par dage har stået på et kæmpe fedtindtag. Og jeg kan helt ærligt sige, at jeg ikke savner hverken pita eller pommes frites. Jeg er bare glad for at komme hjem til æg, ost, fløde og smør igen :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar